marți, 4 septembrie 2012

I. L. Caragiale - Teatru: O scrisoare pierduta, O noapte furtunoasa etc.


Autor: Ion Luca Caragiale (1852-1912)

Download: EPUB, MOBI,  PDF (143 pagini)

Online: le gasiti ca de obicei la Wikisource:

4 comedii:

O scrisoare pierduta

O noapte furtunoasa

D'ale carnavalului

Conu Leonida fata cu reactiunea

si o dramaNapasta

Pentru ca este "anul Caragiale" si pentru ca, dupa cum a dovedit din plin comedia politica din ultima vreme, Caragiale e mai actual decat oricand...

Am pus la sfarsitul cartii, ca postfata, un articol in care Titu Maiorescu il apara pe Caragiale impotriva celor pe care piesele lui ii scandalizau:

Comediile d-lui I.L. Caragiale

5 comentarii:

  1. Multumim! Chiar ma intrebam acum cateva zile de ce nu mai postati carti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu placere. N-am mai postat si pt ca anul asta m-am ocupat mai mult de alte bloguri ale mele - dar si pt ca nu mai prea stiam ce carti sa mai fac, ce anume din textele de la Wikisource ar mai putea interesa, fie de dragul lecturii fie pentru scoala. Sugestii ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Thalassa de Macedonski mi-ar place sa o recitesc.Multumesc insa si pt Caragiale,e intotdeauna o placere sa il recitesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am gasit Thalassa de Macedonski in format PDF cu imagini ale paginilor scanate. Nu stiu cum se descurca ereaderele cu el in forma asta (eu am tableta) si poate ca voi incerca mai tarziu (dupa ce termin cu cartea de care ocup acum, un SF) sa o convertesc la text normal si sa o adaug la colectia de clasici romani.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua. Caut si nu gasesc „Letopisetul Tarii Moldovei” de Costache Negruzzi. Aveti vreo idee? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere