duminică, 19 decembrie 2010

Cuvant inainte

Craciunul e aproape, toti suntem cu gandul la sarbatori si cadouri... Eu mi-as dori sa-mi aduca Mos Craciun o  biblioteca in care sa fie mai toate cartile clasice din lume si ceva pe deasupra - dar sa nu-mi umple casa, sa nu-mi faca dificultati la mutat, sa incapa toate intr-o geanta...

Nu, nu e o dorinta imposibila. Nu astazi. Cu un ereader si conexiune la net ai la dispozitia ta (aproape) toate cartile clasice, consacrate de timp, din literatura universala. Si nu vorbesc de torente, de piraterie, de ilegalitati aici. Cartile clasice sunt, de regula, suficient de vechi ca sa ajunga deja in domeniul public, sa poata fi disponibile gratuit si legal, fie online, la Wikisource, fie pentru download, pe site-uri ca Project Gutenberg  sau FeedBooks.

Asadar, simplu spus, imi doresc - de ceva vreme - un ereader. Primul care m-a cucerit a fost Kindle 3, acum insa cred ca as prefera un Nook Color. Nu cred ca am sa gasesc asa ceva sub brad - n-am fost chiar asa cuminte :) - insa dorinta mi-a fost deja pe jumatate indeplinita de Mos Nicolae, care mi-a adus un mobil capabil sa citeasca carti, chiar daca are doar jumatate din dimensiunile - si deci cam un sfert din aria - unui adevarat ereader.
Asa ca pana una alta mi-am pus pe mobil aplicatiile de la Kindle si de la Nook. Cea de la Nook are un efect cool de dat pagina cu degetul ca la cartile de hartie, dar cea de la Kindle imi place mai mult, ca are cautare in dictionar (dictionary.com) si pe Wikipedia (plus note si highlights, dar pe astea nu le prea folosesc). Mi-am mai pus si Aldiko, o aplicatie pt citit pe mobile Android, al carei avantaj major e ca permite (integreaza) download direct de la feedbooks.com, punandu-mi astfel la dispozitie o biblioteca de mii de carti clasice, asa cum mi-am dorit.

Astfel ca micul mobil e un pas mare pentru mine, primul pas din calatoria in lumea cartilor digitale, in care va invit sa ma insotiti...

Un comentariu:

  1. Daca va intereseaza cate ceva din modesta mea experienta de citior de carti electronice, gasiti cate ceva aici:

    http://ce-am-mai-citit.blogspot.com/2010/02/jucarii-electronice-pentru-citit-carti.html

    sau aici:
    http://ce-am-mai-citit.blogspot.com/2010/12/readere-pentru-ipad.html

    RăspundețiȘtergere