vineri, 13 ianuarie 2012

Luciat despre Kindle

Pentru obisnuitii blogurilor livresti, "terorista" luciat nu mai are nevoie de prezentare, dar pentru cei care nu obisnuiesc sa citeasca bloguri ci au nimerit aici din intamplare, adusi de Google, precizez totusi ca luciat e cea mai cunoscuta si apreciata dintre bloggerii care scriu despre carti - apreciata nu numai aici la noi in blogosfera ci si in lumea culturala romaneasca, de catre o multime de scriitori si critici literari. Blogul si l-a inchis cu ani in urma, in urma unei campanii de defaimare, dar de curand a revenit in spatiul virtual si scrie pentru Ora de Cluj.

Pe vremuri nu agrea cartile electronice - despre prima ei experienta, pe calculator, se exprima in termeni foarte categorici:
Cred ca a fost cea mai superficiala, chinuitoare si nesatisfacatoare lectura din viata mea. N-o sa mai incerc niciodata.
Din fericire a mai incercat totusi - si un iPhone dotat cu o aplicatie de citit mai performanta  i-a topit rezervele, iar Kindle a cucerit-o total:
N-am mai terminat nici o altă carte kindle, pentru că am înnebunit de-a binelea căutând, adăugând la wish list, citind sample-uri (primeşti gratis fragmente consistente din orice). Marea dezamăgire e că nu reuşesc nicicum să-mi iau vreun titlu kindle de pe amazon.fr! Nu ştiu dacă greşesc eu cu ceva sau chiar nu se poate, nu înţeleg. Oricum, e un device minunat, poţi să stai în fotoliu şi să răsfoieşti un milion de volume, când te-ai hotărât că vrei ceva nu durează nici un minut până ai cartea în braţe, nu trebuie să introduci date, număr de card, parole, nimic (e suficient să te înregistrezi la început şi gata, ai scăpat de grija asta). E şi o metodă ideală să economiseşti bani, poţi să cumperi doar câte o carte o dată şi pe celelalte pe care le vrei le treci cu calm pe wish list, că nu rişti niciodată să se termine stocul din magazin, ai tot timpul din lume să-ţi cumperi pe următoarea când ai terminat-o pe prima, ceea ce te ajută să scapi de sentimentul de vinovăţie când rămâi cu teancuri de cărţi cumpărate şi necitite. Ştiu că nu mai au nevoie îmbuibaţii de la Amazon şi de reclama mea, numai că dorinţa de-a-mi exprima încântarea e mai tare ca mine! Am o rezistenţă extremă la noutăţi, dar şi când cedez, mă ia valul cu totul! Oricum, nici nu se pune problema să găseşti tot ce vrei în format kindle, e încă departe de aşa ceva. 
Am găsit, printre alte volume apetisante (Nooteboom, Panos Karnezis, Michael Chabon, Maxine Hong Kingston, Hrabal, Ishmael Reed, Yehoshua, Gaddis etc. etc.) de-mi lasă gura apă ca în copilărie, şi jucării super-funny: o antologie intitulată Very Bad Poetry (ar merge şi o antologie românească la fel!); Ordinary Dogs, debutul lui Eileen Battersby, pe care Banville o prezintă drept cel mai bun critic literar irlandez, o carte despre cei doi câini ai ei (categoric o s-o citesc!); o alta despre câinii lui Emily Dickinson, Virginia Woolf şi ai altor scriitoare celebre. Deocamdată citesc Thomas Wolfe în premieră (minunat!) şi, pentru că n-am rezistat şi am început să dau apă la şoareci chiar la finalul mostrei gratuite, best-seller-ul The Hunger Games. Mă rog, mai ciugulesc şi din operele complete ale lui Dickens şi Shakespeare (5 dolari fiecare!) între timp… Dacă data viitoare n-o să mai apară nimic nou la rubrica asta, să ştiţi că probabil mi-a explodat creierul.
Observatie: operele lui Dickens şi Shakespeare costa 0 dolari fiecare - regula general valabila pentru operele autorilor europeni suficient de vechi ca sa fie in domeniul public, adica sa le fi expirat copyright-ul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu